Zwanger en rugpijn voorkomen

Wat te doen tegen rugpijn als je zwanger bent?

Grote kans dat je tijdens de zwangerschap rugpijn krijgt, hoogstwaarschijnlijk in het onderste deel van je wervelkolom. Het maakt niet uit dat rugpijn een normaal onderdeel van de zwangerschap is, want het is nog steeds erg vervelend en moeilijk. De reden is dat het gewicht van de buik is gestegen en de manier waarop het lichaam beweegt is veranderd. Hoe vaker je dit doet, hoe groter de kans dat je met een holle rug rondloopt. Dit geeft veel stress op je rug.

Wanneer uw hormoonspiegel verandert, worden uw ligamenten rond uw bekken flexibeler en zachter. Dit is belangrijk om plaats te maken voor de geboorte van uw kind. Maar dit maakt je bekken onstabiel, waardoor je rug pijn doet, dus het is geen goed idee. De bekende bekkeninstabiliteit is er, en dit ook.

Als je in het eerste trimester zwanger bent, doet je rug pijn vanwege het hormoon ‘progesteron’.

Er is goed nieuws: je kunt zelf iets doen tegen de rugpijn die je krijgt als je zwanger bent, of nog beter, je kunt dit in de eerste plaats voorkomen! Tijdens de zwangerschap kan uw rug pijn doen. We geven u enkele tips om uw rugpijn te verlichten, en u kunt ze proberen.

Handelingen die je rug kunnen bezeren.

Dingen van de grond halen, sokken en schoenen aantrekken, de vaatwasser in- en uitruimen, gaan zitten en weer opstaan, lang in dezelfde houding blijven, in en uit bed stappen, enzovoort. Al deze dingen kunnen uw rug extra belasten.

Zolang je deze dingen op de juiste manier doet, zijn ze niet schadelijk. Fout nr. 1 is dat mensen vaak van achteren werken. Iemand kan iets van de grond pakken zonder daarvoor de knieën te hoeven buigen. Dit kan veel pijn veroorzaken in je middenrug, maar ook in je lage en hoge rug. Als je vanuit je rug werkt, heb je altijd rugklachten, zowel tijdens als na je zwangerschap.

Zwangerschap kan rugpijn veroorzaken, maar wat kan helpen?

Als je zwanger bent, kan je rug pijn doen. Hier zijn drie dingen die u kunt doen om te helpen.

Neem een ​​warm bad.

Als je rugpijn hebt, kan een warm bad helpen. Een warmwaterkruik kan ook helpen.

Neem dan een massage en geniet ervan.

Als je een slechte rug hebt, is een goede massage een goed idee. Het helpt je niet alleen, maar het geeft je ook een goed gevoel over jezelf. Geniet er nog even van!

Een buikband is fijn om te dragen.

Veel zwangere vrouwen merken dat het dragen van een buikband rugpijn verlicht. Ook tijdens de zwangerschap doet de onderrug veel pijn en is er pijn in de buik en het bekkengebied. Als je het moeilijk hebt, kun je een zwangerschapsondersteunende broek of een ondersteunende panty dragen. Heb je je verloskundige hierbij om hulp gevraagd? Je kan dat doen!

Tips om rugpijn tijdens de zwangerschap te voorkomen

Om rugpijn tijdens de zwangerschap te voorkomen, is het belangrijk om je rug gezond te houden. Ook dat zijn zaken waar wij u mee kunnen helpen. Deze tips werken ook na de bevalling. Je bent dan druk bezig met het verzorgen van de baby en vergeet soms voor jezelf te zorgen.

Houding

Let op hoe je staat. Wees je bewust van hoe je zit, staat en loopt. Hoe weet je dat je een goede houding hebt? Wanneer je nek en rug in dezelfde lijn liggen. Het is ook belangrijk om je rug niet te buigen en je knieën uit het slot te houden.

Je kunt ook op je zij slapen.

Ben jij iemand die op zijn zij slaapt? Het helpt dan om je lage rugpijn tijdens de zwangerschap op afstand te houden door een kussen tussen je benen te leggen. Hierdoor is je ruggengraat recht en helpt het ook bij rugpijn als je die al hebt. Dit is de beste manier om uw rug overdag te laten rusten om rugpijn tijdens de zwangerschap te voorkomen. Ook als u overdag gaat liggen om uit te rusten.

uit bed

Het is beter om op de juiste manier uit bed te komen als je zwanger bent om rugpijn te voorkomen. Buig je knieën, rol naar de zijkant en duw je lichaam omhoog met je armen. Hang je benen even over de rand en sta dan rustig en kalm op.

De beste manier om gezond te blijven, is door elke dag veel te bewegen

Zwangere vrouwen die regelmatig sporten, kunnen rugpijn voorkomen. Het eerste wat je niet hoeft te doen is gelijk een marathon lopen. U kunt wandelen, yoga doen of een paar baantjes trekken in het zwembad om uw lichaam gezond en flexibel te houden. Dit is een goede zaak om zowel tijdens als na je zwangerschap te doen.

Draag schoenen die niet te strak zitten.

Je moet er ook voor zorgen dat je altijd goede schoenen draagt ​​die sterk en comfortabel zijn. Niet met een hak of een die klein is. Draag geen hoge hakken. Dit is slecht voor je rug. Bewaar je hoge stelten voor na de bevalling.

Til geen zware dingen op.

De meeste mensen hebben rugpijn als ze tillen, of ze nu zwanger zijn of niet. Dit komt omdat we vaak de verkeerde kant op tillen. Als je iets optilt, buig dan altijd je knieën en houd je rug recht. Til geen dingen op die te zwaar zijn. Dat moet de aanstaande vader doen.

Bron artikel over rugpijn zwangerschap is het bedrijf Cryless. Cryless heeft oplossingen voor zwangerschap, baby´s, vaders en moeders

Meer nieuws van E-Business News